OPIS BY MARKOSZ

 

05.02.2011

Odświeżam temat z deka.

Silnik skręcony ze skrzynią na wyjściowo i mała przymiarka "wentylatora"



Zestaw wjechał do komory na wyjściowo, dorobiłem poduszki i mocowania.
Turbo dostało też mocowanie żeby nie łamało kolektora w trakcie eksploatacji.



Do nowego zestawu wjechało 6 cewek MSD żeby nie było jaj z iskrą w sezonie.
Każda wali 40.000V wiec myślę że nie będzie źle :D
Pod nowe turbo powstał kolektor wydechowy ze stali kwasoodpornej.
Żeliwo jest z twinscrolem wiec kolektor zrobiony jest jako 2 osobne sekcje dla lewej i prawej głowicy.



Trochę pracy jeszcze zostało ale myślę ze w marcu obwodnice zaliczę :D
CDN.

 

old one....

 

Opel calibra 2.0 16v 4x4 1991 rok produkcji.

Auto zakupione w 2005 roku jako nie bite :D nie dłubane od niemca.

Silnik seryjny 150KM nie wystarczył na długo i po roku upalania został zaturbiony turbosprężarka K24 z audi s2, sterowanie smt6, wtryski 359ccm, wydech przelot 60mm

Auto na 0,6 bara przelatało pół roku, moc szacowana 200KM i jak to zwykle bywa dalej było mało.

Silnik został odprężony do 7,8:1, zmieniona turbosprężarka na K26, kolektor dolotowy na 8 wtrysków o łącznej wydajności 600ccm, doładowanie podniesione do 1,3 bara i kolejne pół roku było wesoło.

Seryjne heble zaczęły dawać sygnały że nie wyrabiają wiec wleciał zestaw tarcz i zacisków z omegi b 3,0 v6

Mam poryty na maxa dekiel wiec w 2007 roku nastał czas na kute korby, turbosprężarkę holset hx35, komputer autronic sm2, wtryski 1680ccm przygotowane pod alkohol, sprzęgło spiek 4 łapki na podwójnym docisku.

Silnik został wystrojony na 1,5 bara doładowania przez kolegę Krzyśka z firmy Digitun.pl

Pod ten zestaw wleciało sporo nowych fantów, została wzmocniona buda, pospawane co się tylko dało ale i tak auto złamałem przy wieczornej zabawie :D- pękły podłużnice.

W takiej sytuacji i zdrowym podejściu do sprawy auto ląduje na złomie, ale nie w tej bajce :P

Postawiłem piiiii....i na warsztat i po wizycie w hurtowni stali podłużnice zostały wy spawane z profilu kwadratowego zamkniętego 80x80x2,5, pod progi wjechał profil 50x50x2

 

Wkład pracy jak to bywa przy tego typu pracach ogromny ale po skończeniu radość z upalania bezcenna.

W między czasie do auta wleciała pełna spawana klatka, 2 kubły, hamulce z omegi też nie dawały rady więc na osi przedniej pojawiły się tarcze 345x32 z zaciskami z porsche cayenne brembo 6 tłoczków.

Oś tylnia to tarcza 296x28 i zaciski brembo 4 tłoczki. O braku abs czy łapa hydro nie wspominam :P

W 2009 roku zachciało mi się podwójnego doładowania i wleciał do auta jeszcze kompresor m62 z merca na elektrosprzęgle.

W ramach eksperymentu oraz walce z metrami rur w dolocie zmieniłem intercooler na wodny wymiennik ciepła.

 

Okazało się że przy moich zabawach nie jest w stanie schłodzić wystarczająco powietrza wiec kolejna dłubanie i już go nie mamy :D

Przy 1,5 bara doładowania na zestawie holset hx35 plus eaton m62 auto fajnie radziło sobie na drodze do czasu pewnej zimy kiedy to zawiesił się pływak w baku i przy dokręcaniu 3 biegu do odcinki brakło paliwa a w głowicy wypaliła się dziura w mostkach grubości palca :D

 

Koszt przygotowania kolejne głowicy zaważył na zmianie drogi jaką dalej postanowiłem pójść.

Jako że polska to dziwny kraj i nie miałem szans na sprzedanie silnik z osprzętem w zestawie na swapa za kasę jaką w to wpakowałem więc go rozebrałem na części i po tygodniu miałem już gotówkę na nowy silnik.

Wybór padł na silnik z vectry gts 3,2 v6 o oznaczeniu z32se .

Jest to jednostka o krok do przodu bardziej rozwinięta niż popularny silnik z omegi b 3,0 v6

Silnik został tymczasowo odprężony przy pomocy metalowych uszczelek gdyż nie ma dedykowanych kutych tłoków a na customy przyjdzie pora jeszcze:D

 

Korby kute udało mi się odkupić od kumpla który je zassał z Australii do swojego silnika ale zmienił plany co do auta.

 

Jednostkę poskładałem ponownie, wtryski 630ccm, turbosprężarka Holset H2D wydech 3" i pół tira różnych dupereli, trytek, silikonów.

Do ogarnięcia silnik zakupiłem komputer Vems v3,6.

Uszyłem pod niego nową wiązkę co by potem nie było jaj że coś zanika lub gubi się jakiś sygnał.

Strojenie ponownie powierzyłem dla Krzycha z Digitun.pl

Wstępne strojenie na 0,9 bara i pojawił się problem z szyną zapłonową.

Opel wymyślił sobie potrójne cewki na każdą z głowic, pada jeden baniak wymieniasz całą szynę co nie uśmiechało mi się za bardzo bo tanie to nie jest a auto zostało zrobione do upalania wiec i nie miałem zamiaru tego reanimować raz na tydzień.

 

Wybór padł na cewkę zapłonową z omegi. Czas ładowania 3ms i iskra zabija konia :D

Na mój komputer znalazł się kupiec więc zmieniłem go na dta s80pro. Cali została wystrojona na 1,3 bara i życie zakończył napęd

Od nadmiaru NM pękła obudowa skrzynki redukcyjnej przenoszącej napęd na tył i zaś dłubanie.

Narazie auto czeka na wolne moce przerobowe aby zrobić pancerny napęd na 4 papcie bo ten od opla już miałem wzmacniany, modyfikowany i nie jestem w stanie nic więcej z niego wycisnąć.

 

 

 

 

Copyright © 2017 digitun. All Right Reserved.
Powered By Joomla Perfect